background

FAQ - Veelgestelde Vragen

FAQ - Veelgestelde Vragen



Wat is het verschil tussen een Basic en een Special container?
De Basics containers zijn de standaard koel/vriescontainers. De Specials zijn aangepast voor opslagdoeleinden en derhalve voorzien van een makkelijk-te-openen loopdeur, een koudegordijn, een vlakke laadvloer, interne (LED) verlichting en voldoen aan HACCP en GDP normen.

Op welke temperaturen kan ik de container instellen?
Al onze containers kunnen zowel koelen als vriezen met instellingstemperaturen van -25ºC tot +25ºC graden. We bieden tevens machines aan met instellingstemperaturen van -40ºC tot +45ºC en zelfs tot -60ºC graden.

Hoe snel kan een container worden geleverd ?         
Indien voorradig en afhankelijk van de planning van onze transporteur kunnen wij soms dezelfde dag nog of uiterlijk binnen 1 tot 2 dagen leveren (mits tijdig besteld binnen onze kantooruren). Dit geldt uiteraard niet voor onze Maxi Specials (levertijd op aanvraag).

Kan een container ook binnen geplaats worden?     
Ja, onze containers kunnen binnen geplaatst worden. Wij zorgen dat er wielen worden meegeleverd zodat de container met een heftruckje op zijn plaats geduwd kan worden. Voor het binnenplaatsen worden extra kosten berekend. Indien er ter plaatsen geen heftruck aanwezig is kunnen wij hier ook voor zorgen, uiteraard tegen kostprijs. Een bezoek van een van onze medewerkers is noodzakelijk zodat we van te voren een inschatting kunnen maken van de kosten.

Kan er ook buiten Nederland geleverd worden?
Ja, wij leveren door heel Europa heen echter dient de debiteur gedekt te zijn door onze kredietverzekeraar.

Storingsdienst (24/24 uur)
De huurder dient elke storing aan het gehuurde direct aan ons te melden op het telefoonnummer 010-4297155 (of +3110-4297155), dat 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is. Volg de menu-instructies en wij zullen vervolgens alles in het werk stellen om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
Indien er gedurende de huurperiode een storing optreedt aan de container, die redelijkerwijs niet te wijten is aan de huurder, zullen wij de storing verhelpen zonder hiervoor kosten in rekening te brengen.

Hoe zit het met onderhoud?
Onze huurovereenkomsten zijn inclusief 1 jaarlijkse onderhoudsbeurt, uitgevoerd door onze eigen servicedienst. Met het optionele PACK Comfort + wordt er 2 x per jaar onderhoud uitgevoerd en wordt de machine tevens voorzien van een telemaintenance-module. Dit houdt in dat er maandelijks vanuit onze vestiging via de module wordt ingelogd op de machine. Tijdens dit onderhoud op afstand worden diverse punten nagelopen en de machine op haar werking gecontroleerd. Een eventuele afwijking kan direct worden opgespoord alvorens het problemen zou kunnen veroorzaken.
Dit pakket geeft extra zekerheid en is bevelen wij ten zeerste aan bij gevoelige lading.

Kan er ook in het weekend worden geleverd?         
Ja, uiteraard kunnen wij ook in het weekend leveren. Hiervoor geldt echter wel een opslag en eea is afhankelijk van de planning van onze transporteur en de lokale wet- en regelgeving, mocht er in het buitenland moeten worden geleverd.

Wat is de minimaal huurperiode?
De minimale huurperiode voor de standaard containers is 1 werkdag. LET OP; de dag van levering en retour gelden als een huurdag. Voor onze grotere opslagunits geldt een minimale huurperiode variërend van 3 maanden tot 1 jaar, afhankelijk van het type.

Welke stroomaansluitingen heb ik nodig?
Al onze containers draaien op krachtstroom met een 380 Volt, 50Hz. 32 Amp. 5P 6H-stekker (3 fase, aarde en 0). Diverse verloopstekkers kunnen ook geleverd worden indien nodig.

Wat moet de capaciteit van mijn zekering zijn?
De zekering moet minimaal een vermogen van 25 Amp (15 kW) hebben (C-karakteristiek)

Hoe weet ik zeker dat de temperatuursensoren goed zijn gekalibreerd?
De sensoren worden in de fabriek gekalibreerd en geïnstalleerd in de machine. Daarnaast bewaakt de machinecontroller continue de sensoren en voert regelmatig een sensorentest uit om te controleren of er geen sensoren afwijken en defect zijn.

Wat als ik schade heb aan mijn container? 
Om hoge en onverwachte kosten door schade voor te zijn, biedt REFTRADE een optionele casco-verzekering aan, het Essentail PACK. Vanaf EUR 1,- per dag per container bent u tegen alle casco-schade verzekerd. Het eigen risico bedraagt EUR 500,- per schadegeval. Voor de duidelijkheid; ladingsschade is niet gedekt.